SKILL IT FOR YOUTH
Włączenie umiejętności cyfrowych do pracy z młodzieżą.
Projekt Skill IT for Youth dotyczył pracy z młodzieżą z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Projekt był dedykowany osobom pracującym z młodzieżą oraz liderom organizacji pozarządowych (NGO) z tego obszaru. Działania w projekcie rozpoczęły się w lutym 2018 i trwały do stycznia 2020.
Celem projektu było wyposażenie osób pracujących z młodzieżą w wiedzę, umiejętności i narzędzia, wzmacniające szanse młodych ludzi wobec wyzwań XXI wieku, w szczególności na rynku pracy.
Wspieranie młodych ludzi w obszarze tzw. umiejętności przyszłości jest kluczowe w przygotowaniu ich na wyzwania zintegrowanego europejskiego rynku pracy oraz wzmacnia ich jako przyszłych aktywnych obywateli. Aby być aktywnym i włączonym w działania społeczności trzeba dobrze funkcjonować w świecie technologii cyfrowych – od tego zależy coraz bardziej poczucie dobrostanu i samorealizacji.
Projekt został zrealizowany w partnerstwie z Youth Work Ireland, Camara Education z Irlandii, Fundatia Danis z Rumunii i Norsensus Mediaforum z Norwegii. Projekt jest finansowany z programu unijnego Erasamus+ przez irlandzką agencję Leargas.
Działania w projekcie:
Wypracowanie narzędzi edukacyjnych wzmacniających kluczowe umiejętności młodych ludzi, niezbędne do poradzenia sobie z wyzwaniami nowoczesnego rynku pracy.
Promowanie świadomości znaczenia wykorzystania technologii cyfrowych w pracy z młodymi ludźmi, wypracowanie standardów tej pracy.
Przygotowanie innowacyjnych i atrakcyjnych narzędzi edukacyjnych zarówno dla osób pracujących z młodzieżą jak i dla organizacji oraz ich liderów.
Zaproponowanie polityki publicznej do promowania digitalizacji całego sektora pracy z młodzieżą
Wypracowane narzędzia:
National Report - raport z badania umiejętności cyfrowych młodzieży, w kontekście wyzwań rynku pracy, oczekiwań pracodawców, wsparcia ze strony NGO.
https://digipathways.io/content/uploads/2018/12/PL_NationalReport_IO1_Skill-IT.pdf
Comparative Report - raport porównawczy z 4 krajów.
https://digipathways.io/content/uploads/2019/09/IO1_SkillIT_ComparativeReport.pdf
Competence Framework - narzędzie do autodiagnozy kluczowych kompetencji osób pracujących z młodzieżą
https://digipathways.io/resources/competence-framework/
Digital Learning Planning - plan wdrożenia technologii cyfrowej organizacji pracującej z młodzieżą oraz zajmującej się edukacją nieformalną wraz kursem metodą Design Thinking
Training Toolkit – praktyczny podręcznik dla osób pracujących z młodzieżą wraz ze scenariuszami warsztatów z 7 wybranych kompetencji.
https://digipathways.io/content/uploads/2019/11/Training_Toolkit_Skill_IT.pdf
Policy Brief - rekomendacje działań i strategii do kształtowania polityki wspierającej rozwój kompetencji cyfrowych młodzieży i ich szanse na rynku pracy
https://digipathways.io/content/uploads/2020/01/Skill-IT-Poland-policy-brief.pdf
Koordynator Projektu:
Agnieszka Grzymkowska
agrzymkowska@fundacjarobinson.org.pl
Wszelkie informacje o projekcie i poszczególnych działaniach można znaleźć na stronie internetowej projektu: